martes, 19 de junio de 2007

Duatló d'alta muntanya de Vilallonga de Ter

Dissabte 16 a les dues del mig dia, Joan Farnos (de mora d’ebre) em passava a buscar per Tivissa, carreguem la btt i les motxilles, desprès anem a Vandellos a buscà al Xavi Espelata. Tots tres rumb Vilallonga de Ter per participar al 1er Duatló d’alta muntanya del Circuit Salomon Compex XM Duathlon Series.
A les 17:45 arribem a Vilallonga (altitud 1030 m) i busquem l’hostal Pastoret on teníem reservades unes habitacions. Deixem motxilles a les habitacions i tot seguit anem a la Casal d’actes del poble, on estava instal·lades les oficines d’inscripcions i la sala on es faria el Brífing del duatló. Aquest brífing va començar a les 19:00 on van assistir els corredors mes destacats del mon del les curses i duatlons d’alta muntanya, com l’Agusti Roc, Toti Bes, Marc Sola, Neus Parcerisas, Xavi Cadena, entre d’altres. Es respirava un gran ambient. Al finalitzar el brífing en dirigim a un bar a prendre unes copes amb uns companys de Balaguer (unes p....es maquines), ens van estar explicant el circuit ja que un dels companys de Balaguer concretament el Mariano (molt bon tio i una maquina) ja havia anat a fer el circuit a la mateixa tarda. Ens varem dirigir cap al l’hostal per sopar tots plegats, a la taula érem uns 11. I desprès de sopar ja varem anar a dormir ja que ens teníem que llevar molt aviat.
A les 6 del mati anem a esmorzar tots tres, però poc a poc va arribant els de Balaguer i d’altres corredors al menjador de l’hostal.
Ja tots “indumentats” i btts preparades ens dirigim cap al lloc de sortida per agafar la millor posició de sortida possible. A les 8 amb punt es dona el tret de sortida. Els primers quilometres es recorrien per la carretera direcció a la població Tregura de Dalt. Desprès d’alguns kms trenquem a ma dreta per un camí, sempre pujant, una pujada que mai s’acabava...jejeje tela marinera. Desprès d’unes 2 hores de pedalar arribo a la zona de transició Castell dels Moros 2.127 m. Allí deixo la meva btt i començo a corre cara munt (com sempre jajaja) per pujar el primer pic Fontlletera ( per sobre dels 2500 metres d’altitud) allí feia molt i molt de vent, tant de vent que hi havia moments que teníem problemes d’estabilitat ja que els cops de vent eren molt forts, apart d’això es sumava una boira , una tímida pluja i una temperatura bastant baixa. Desprès d’assolir aquest primer pic ja em dirigia cap al refugi Costa-Rubi (a uns 2030 metres aproximadament) on hi havia un 2on control, des de allí ens tornem a enfilar cara amunt, com no. A buscar el segon pic, el Balandrau (2.590 metres). Desprès d’assolir aquest pic ens dirigim un altre cop cap a la zona de transició per tornar agafar la btt. Era l’últim tram d’uns 11 kms, dels quals 8 kms eren mes o menys una baixada plana però el últim tram de baixada era molt pronunciada i que carregava molt els braços i i desprès de tot això ja havia arribat a la població de Vilallonga a cap d’unes 5 hores aproximadament de sofriment que desprès es va transformar en una gran satisfacció d’haver acabat una cursa d’aquestes característiques no havent-me trobat molt bé (problemes “gastronindinals”).
Destacaré la gran actuació de la “bestia riberenca”, Joan Farnos classificant-se el 12e a la general i 1er classificat a la categoria de veterans, guanyant a tot un campió Xavi Cadena. Joan MOLTES FELICITATS!! Ets una maquina!! I També destacar la posició de Xavi Espelta per ser la primera dualtló que corria. També moltes felicitats Xavi!!

Fins aquí la petita crònica de l’estada pel Ripollès.

Haver si aquests dos cracks fixen pel Extrem Team Tivissa!!! ;-)