miércoles, 30 de enero de 2008

I CURSA DE LES FONTS - XERTA

Informació tècnica
Distància total: aprox. 25.000 m.
Desnivell acumulat positiu: aprox. 1.200 m.
Alçada màxima: 879 m. (cim de la Coscollosa)
Alçada mínima: 12 m. (Plaça major de Xerta)
Descripció del recorregut
Sortirem de la Plaça Major i ens dirigirem cap al camí dels Arquets, deixarem el camí a l'esquerra i pujarem per un corriol fins trobar el camí de Coves d'en Castells que seguirem durant uns 100 m. Després pujarem per les Coves d'en Castells i tornarem a baixar cap Roca Roja passant pel Pinar Negre i fins la font de Nadal. Continuarem cap a la font de Perera i llavors pujarem als Plans de Rambla, passarem per la Vall d'infern i farem cap a les Ombries de Paüls. Passarem pel cim de la Coscollosa i baixarem a la Moleta, crestejarem i gaudirem de la vista de la vall de l'Ebre abans de baixar al refugi del CCEX a la font Nova. D'allí anirem al camí dels Bous que baixarem fins al Canal Xerta-Càlig. Seguirem el canal fins al final i continuarem per uns camins i corriol que ens portaran fins al camí de la Baldanera i després al principi del camí de la Punta Alta. Llavors seguirem per la Via Verda fins l'antiga Estació de FFCC i pels carrers del poble per tornar a la Plaça Major on hi haurà el final de la cursa.
Durant el recorregut hi haurà 6 avituallaments (liquids i sòlids). El primer serà al camí de Coves d'en Castells, el segon a la font de Perera, el tercer al final del Barranc de la Vall d'infern, el quart a la Moleta, el cinquè al camí vell de la Bassa d'Ossera i l'últim al camí de la Baldanera.
A l’arribada hi haurà menjar (salsitxes i baldanes) i begudes per als corredorsEs faran controls de pas en llocs estratègics del recorregut.Tot el recorregut estarà senyalitzat amb cinta plàstica (roig i blanc) i cartells indicadors.Els corredors en finalitzar la cursa disposaran de dutxes al casal municipal.