lunes, 21 de abril de 2008

I CURSA DE LES FONTS DE XERTA

Sí, sí, ja ho sé..... ja fa més d'una setmana que va ser, però que voleu, una va liada i no hi ha hagut manera d'escriure crònica abans. Però bueno, anem per feina, que us he d'explicar que diumenge passat, 13 d’abril, hi havia cursa apropet de casa.
Per això a les 7:30 hrs del matí mos trobem, a l’entrador de l’Enagas, una bona tropa d'extremeros/es per anar a Xerta, a la primera Cursa de les Fonts. Uns van a córrer i unes altres a animar.
Com que arribem a Xerta molt aviat, anem a situamos i fem un cafetó (cortesia de l'organització de la cursa) a la plaça de l’esglèsia, lloc de trobada i des d’on es donarà la sortida de la cursa. Un cop allí van arribant moltes cares conegudes, tivissans i romans, gent de Móra, Vandellòs, Miravet, Tortosa, Tarragona ....
A les 9:30 hrs es dóna la sortida conjunta a tots els paticipants (xics i xiques) i comencen a enfilar muntanya amunt, ja que la cursa transcórre per casi 26 kms de pista i senderes i té un desnivell acumulat d’uns 1200 metres. Com que fa un dia de lujo, la Thais i una servidora decideixen provar sort i intentar veure a les cabretes en algun tram de la cursa. Després d’anar canal amunt canal avall (amb lo cotxe, claro està), convençudes que no veuriem a ningú, trobem una familia molt maja que mos guia i mos porta al km 20 de la cursa, el penúltim avituallament. Allí passem un molt bon rato, ajudem, xarrem (sobretot jo), menjem truita amb pataques (boníssima) i animem als participants, que a aquestes alçades ja passen una mica esgotats i amb ganes d'arribar a Xerta. Dels nostres veiem passar a l'Adrià, Josep Mª i Xavi. Després decidim tornar al poble i veure l’arribada de la cursa i l’ambientillo que hi ha al poble, amb trenet inclòs que fa ruta turística per Xerta i porta als esgotats corredors a les dutxes.
Lo primer en arribar, al cap de 2:29 hrs és Kiko Martí (una màquina), Farnós (una altra màquina) arriba quart i així van arribant els vora 200 participants de la cursa.
Posicions i temps de la tropa extremera:
36. Josep Mª 3:12
38. Adrià 3:13
51. Xavi 3:22
99. Joaquim 3:47
100. Ginés 3:47
153. Ricard 4:42

Per acabar, m'agradaria destacar l'organització de la cursa perquè sencillament va ser genial! Des del cafetó de primera hora del matí, passant pel recorregut, els avituallaments, la gent dels avituallaments, el trenet per anar a les dutxes, el beure i menjar a l'arribada (no vaig córrer però vaig menjar baldana i coc que animar també cansa) fins als premis i el sorteig.

Pròxima cita: Este diumenge a La Pobla de Massaluca!
Em comprometo a escriure la crònica abans. Jijiji